Od maja naprej bodo morali kontrolorji na tehničnih pregledih vpisati trenutno število prevoženih kilometrov, namreč začela so veljati določila novega pravilnika o izvedbi tehničnih pregledov.
Z navedeno problematiko se je verjetno soočil že vsak, ki je kupoval rabljeno vozilo in je npr. kasneje ugotovil, da ga je prodajalec ogoljufal. O kriminalizaciji takega dejanja oz. vrtenja števcev pa v tem pravilniku ni ne duha ne sluha, ministrstvo pa išče izgovor v tem, da merilnik kilometrov ni nujni del avtomobila.
“Podatek o kilometrih bo del matičnega registra vozil, ki bo prek uradne osebe, denimo na upravni enoti, na vpogled zainteresirani osebi, denimo bodočemu kupcu,” je za spletni portal Žurnal pojasnil Gregor Meglič, vodja tehničnih pregledov na kranjski izpostavi družbe A1 – Remont Kranj.
Sam pravilnik pa ne rešuje bistvenega problema pri nakupu vozil iz uvoza oz. tujine saj register kilometrov bo omogočil preverjanje zgodovine avtomobila šele od prvega tehničnega pregleda v Sloveniji naprej. Belgija je denimo stvari že zdavnaj vzela v svoje roke in leta 2004 uvedla zakon, ki strogo prepoveduje vsakršno poseganje v merilnik kilometrov in predpisuje visoke kazni. Pri nas pa inšpekcija in policija tako početje preganjata šele, ko obstaja utemeljen sum goljufije pri prodaji takšnega avtomobila.
Še naprej bomo spremljali nadaljnje dogajanje v zvezi z omenjeno problematiko in vas o tem obveščali.