ODŠKODNINA V PRIMERU ODPOVEDI LETA

prometna nesre odškodnina

Vožnja z letalom še vedno velja za prestižnejši tip prevoza, a se lahko ob zapletih hitro sprevrže v neudobnega, dolgotrajnega in stresnega. V gromozanskem kolesju letalske industrije gre hitro kaj narobe, potniki pa potegnejo kratko, ker se letalske družbe izogibajo kompenzacijam, a potniki velikokrat ne vedo, do česa vse so upravičeni. Evropska unija je določila vrsto pravic, da bi zagotovila pravično obravnavo letalskih potnikov. Letalski prevoznik, ki upravlja vaš let, je odgovoren za vaš prevoz in prevoz vaše prtljage in mora upoštevati vaše pravice.

V katerih primerih ste upravičeni do odškodnine?

  1. ZAMUDA LETA

Zamude so v letalskem prometu najpogostejši razlog za nejevoljo potnikov. A letalske družbe si vsaj v EU ne morejo privoščiti samovolje – za vsak let, ki zamuja več kot dve uri, morajo zagotoviti oskrbo potnikov, kadar je treba, tudi z zagotovitvijo namestitve. Če letalo na končnem cilju pristane s triurno ali večjo zamudo, ste lahko upravičeni do odškodnine, odvisno od dolžine leta in zamude.

Razdalja Trajanje zamude Vaše pravice
vključno do 1.500 km Več kot 3 ure Obroki hrane in osvežilni napitki, primerni čakalnemu času; dva brezplačna telefonska klica; brezplačno pošiljanje dveh sporočil po teleksu, faksu ali elektronski pošti.

Odškodnina 250 EUR

od 1.500 do 3.500 km Več kot 3 ure Obroki hrane in osvežilni napitki, primerni čakalnemu času;dva brezplačna telefonska klica; brezplačno pošiljanje dveh sporočil po teleksu, faksu ali elektronski pošti.

Odškodnina 400 EUR

nad 3.500 km Več kot 4 ure Obroki hrane in osvežilni napitki, primerni čakalnemu času; dva brezplačna telefonska klica;brezplačno pošiljanje dveh sporočil po teleksu, faksu ali elektronski pošti.

Odškodnina 600 EUR

  1. ZAVRNJENO VKRCANJE

Zavrnitev vkrcanja se sicer največkrat zgodi po krivdi potnikov. Neveljavne osebne listine, prepozen prihod do prijavnega okna ali izhoda v letalo, zdravstveni ali varnostni zadržki in neizkoriščanje vseh predhodnih poletov na isti rezervaciji so najpogostejši tovrstni vzroki. V takšnih primerih prevoznik ni dolžan potniku ponuditi pomoči ali izplačati odškodnine.

Toda če ste se na polet prijavili pravočasno in z veljavno rezervacijo ter vam je prevoznik kljub temu zaradi operativnih razlogov ali prevelikega števila prodanih vozovnic brez vaše privolitve zavrnil vkrcanje, vam evropska uredba 261/2004 daje določene pravice do nadomestnih potovalnih možnosti, pomoči in odškodnine. Odškodnina je odvisna od razdalje leta in sovpada z odškodnino za zamude leta.

  1. ODPOVED LETA

 Kadar je let odpovedan, ste upravičeni do enakega nadomestila kot ob zavrnjenem vkrcanju, razen če ste bili o odpovedi obveščeni vsaj 14 dni pred letom, ali vam je bila ponujena sprememba poti s podobnim časom vzleta in pristanka, ali če lahko letalska družba dokaže, da je odpoved leta posledica izjemnih okoliščin. V slednjem primeru vam mora letalski prevoznik vseeno ponuditi pomoč, to je povračilo stroškov vozovnice v sedmih dneh ali let po spremenjeni poti in oskrbo (hrano in pijačo in/ali hotelsko nastanitev), medtem ko čakate na alternativni let.

Potrebna dokumentacija za uveljavljanje odškodnine:

  • osebni dokument
  • letalska vozovnica
  • boarding pass
  • računi za nastale dodatne stroške
  • davčna številka
  • EMŠO
  • številka transakcijskega računa

IMATE VPRAŠANJE? VPRAŠAJTE NAŠE PRAVNIKE.

ALI PA NAS POKLIČITE 24UR NA DAN NA NAŠO BREZPLAČNO ŠTEVILKO

080_13_14_poklici

Pravice letalskih potnikov – Kdaj vam pripada odškodnina za zamudo leta?
5 (100%) 1 vote[s]
Zapri

ČIM PREJ SE ODLOČITE KDO VAS BO VODIL SKOZI POSTOPEK!