Pred kratkim sem kupila novo sedežno garnituro v eni izmed večjih prodajaln pohištva. Po 8 tednih čakanja sem naročeno sedežno garnituro prevzela, a je bilo blago napačne barve in se ni ujemalo z dogovorjenim izdelkom. Izdelek je imel zaradi tega stvarno napako, saj ni imel izrecno dogovorjenih lastnosti. S svojim pravnim znanjem sem se odpravila v trgovino, kjer sem prodajalko obvestila o stvarni napaki in zahtevala znižanje kupnine, kar je moja pravica. Potrošnik lahko zahteva znižanje kupnine, zamenjavo za brezhibni izdelek, vračilo izdelka ali odpravo napake.

S strani prodajalke sem naletela na gluha ušesa, saj mi je ponudila zamenjavo sedežne garniture, vendar bi na novo morala čakati dodatnih 8 tednov. Ker mi je bila sedežna garnitura napačnih barv bolj všeč kot tista, ki sem jo prvotno naročila, zamenjave nisem želela. Opozorila sem jo, da želim znižanje kupnine. Ponovno je poskusila z zavajanjem in mi ponudila dobropis, česar nisem sprejela.

Ker se zadeva po 10 minutnem pregovarjanju ni premaknila nikamor, sem ji rekla, da jo obveščam o stvarni napaki, za kar mi mora napisati zapisnik. Njen odgovor je bil, da obvestila o stvarni napaki sprejemajo le po elektronski pošti. Ponovno sem jo opozorila, da krši zakonske določbe ter da je moja izbira, ali bom podala prijavo pisno ali ustno. Zatem je izjavila, da nima papirja?! Res, v trgovini, kjer ti vse ponudbe in predračune natisnejo na prazen A4 list. Po vsem tem mi je prekipelo in sem zahtevala vodjo trgovine. Ko so videli, da se ne bom pustila odgnati, so »našli« papir ter ugodili moji zahtevi ter znižali kupnino za ¼ prodajne vrednosti.

Sprašujem se, koliko ljudi so že zavedli na tak način in koliko ljudi se je pustilo zmanipulirati v njihove zavajajoče poslovne prakse. Le moja dobra volja ob tem, da sem končno dočakala novo sedežno garnituro, mi je preprečila podajo prijave tržnemu inšpektoratu.

Če imate tudi sami podobne težave, nas lahko pokličete na 080-13-14, nam pišete na info@poravnava.si ter sledite novim objavam na spletni strani in facebooku.

Alma Alič, univ. dipl. prav.

Zavajajoče poslovne prakse priznane prodajalne pohištva
5 (100%) 1 vote