Kolo je lahko skozi skoraj celo leto odlično prevozno sredstvo, še posebej v mestih, ko je v času prometnih konic potovalni čas od točke A do točke B lahko tudi trikrat daljši, kot v mirnejših razmerah, poleg tega pa kolesarji svoje kolo lahko parkirajo skorajda kjer koli, kar za avto ne velja.
Kolesarji pa so po drugi strani tudi ena najranljivejših skupin udeležencev v prometu, zato je še posebej pomembno, da upoštevajo cestnoprometne predpise, ki se ne razlikujejo tako zelo od tistih »avtomobilskih«, kot si marsikateri kolesarji mislijo.
Glede na to, da slovenski policisti obravnavajo med tisoč in dva tisoč prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev na leto – kar je približno 4 na dan – je opozarjanje in osveščanje o nesrečah kolesarjev povsem na mestu. Osvežimo zato, dragi kolesarji, kakšno mora biti vedenje na kolesu in kako ravnati, če se vendarle dogodi nesreča, saj strokovnjaki s podjetja poraVnava pravijo, da kolesarjem lahko – tudi če so povzročitelji prometne nesreče – pripada odškodnina.
Kolesarji pogosto (nenamerno) kršimo predpise: ali ste vedeli …
Tudi izkušeni kolesarji pogosto ne vedo, kaj smejo in kaj ne oziroma kaj morajo in kaj jim ni dovoljeno. Ste vedeli, da morate ob prečkanju ceste na prehodu za pešce sestopiti s kolesa? Ali pa, da ne smete kolesariti po pločniku? Namreč, kolesarji morajo voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti.
Območje, namenjeno pešcem oziroma t.i. pešcona pa je posebnost, saj dovoljuje sobivanje pešcev in kolesarjev, a slednji le na način, da ne ogrožajo prvih. Kolesarji morajo v pešconi prilagoditi hitrost, ki je omejena na 5 km/h in način vožnje.
Med vožnjo kolesarji tudi ne smemo telefonirati, nameščene pa moramo imeti ustrezne luči. Če kršite katerega koli izmed navedenih pravil, vas lahko doleti globa v višini 40 evrov. Za krmilo kolesa prav tako kot za volan ne sodi alkohol, kazni za vožnjo pod vplivom alkohola so namreč (upravičeno) zelo visoke, saj statistika kaže, da je pri kar tretjini prometnih nesreč s smrtnim izidom kriva vožnja pod vplivom alkohola.
Vir: Javna agencija za varstvo prometa
Zanimivo je tudi to, da t. i. »vožnja vštric« ni dovoljena, doleti vas lahko celo globa v višini 80 evrov, pozorni pa bodite tudi na medsebojno razdaljo v koloni.
Mladoletni kolesarji, čelada je za vas obvezna!
Od januarja 2018 je kolesarska čelada zakonsko predpisana za vse kolesarje do 18 let, seveda pa se priporoča uporaba le-te tudi polnoletnim kolesarjem, saj lahko – v kolikor je seveda pravilno nošena in ustreza varnostnim standardom – reši življenje.
PREVERITE ALI VAM PRIPADA ODŠKODNINA IN KOLIKO?
Odškodnina pri prometni nesreči kolesarja
Odškodnina je preprosto povedano denarno nadomestilo, ki pripada oškodovancu, torej osebi, kateri je bila storjena škoda ob predpostavki, da so bili izpolnjeni tudi drugi pogoji, da je odškodnina upravičena.
Dejstvo je, da je vzrok prometne nesreče z udeležbo kolesarjev trk z motornim vozilom. Kot navaja slovenska sodna praksa, je motorno vozilo v razmerju do kolesarja (in, mimogrede, tudi do pešca) nevarna stvar, lastnik le-te pa odgovarja za škodo, in to ne glede na to, kdo je kriv. Temu rečemo objektivna odgovornost. Podjetje poraVnava d.o.o. se je v svoji 20-letni zgodovini že ničkolikokrat srečalo s situacijo, ko je bil za prometno nesrečo dejansko kriv kolesar, ki pa je bil hkrati tudi oškodovanec.
Vir: Javna agencija za varstvo prometa
To se denimo najpogosteje zgodi pri trku kolesarja in voznika avtomobila, saj je kolesar seveda šibkejši udeleženec v prometu in že ob manjšem trku lahko zadobi kar resne poškodbe. A dejstvo, da je za nesrečo pogosto kriv prav kolesar pomeni, da bo pot dokazovanja o zgolj soprispevku za prometno nesrečo precej zapletena, to pa pomeni, da odškodnina ni niti približno samoumevna. Odškodnina vam namreč pripada zgolj v primeru, ko uspešno dokažete, da voznik avtomobila (oziroma motornega vozila) ni storil vse, kar je v njegovi moči, da bi nesrečo preprečil oziroma, da je ravnal kot zelo skrben voznik in ne le povprečen. To bi namreč lahko ekskulpiralo objektivno odgovornost (torej, voznik motornega kolesa bi bil v tem primeru »oproščen«).
Da bo odškodnina vaša, potrebujete torej nekoga, ki se zna takšnih stvari lotiti s pravim pristopom, na pravi način in – najpomembneje – z veliko uspešno rešenimi primeri. Pravi naslov so zato strokovnjaki podjetja poraVnava.
Torej, odškodnina oziroma pot do le-te je skoraj vedno zapletena, a z dobrim vodenjem, strokovnostjo in trudom lahko dobra odškodnina poskrbi za vsaj nekaj »psihološkega« zadovoljstva ob nezgodi. Pokličite na 080 13 14 ali kliknite na poraVnava.si, saj je naš cilj – tako kot vaš – čim višja odškodnina.
Uspešni primeri kolesarjev
Uspešno pridobljena odškodnina v višini 7.500€

Odškodnina oziroma pot do le-te je skoraj vedno zapletena, a z dobrim vodenjem, strokovnostjo in trudom lahko dobra odškodnina poskrbi za vsaj nekaj »psihološkega« zadovoljstva ob nezgodi.

poraVnava Maribor – Predstavitev poslovalnice
Poslovalnica poraVnava Maribor je ena izmed prvih poslovalnic podjetja poraVnava, ki že vrsto let pomaga strankam pri uveljavljanju odškodninskih zahtevkov in pravnih nasvetih. Po 23

Planinšec ali poraVnava?
Vsak, ki je kdaj že doživel poškodbo v prometni ali delovni nesreči, padel na javni ali zasebni površini, se je srečal s pojmom odškodnina. Gre

Kaj je osebni stečaj in kakšni so pogoji?
Ste se znašli v težkih finančnih razmerah, kjer se zdi, da ni izhoda? Morda je čas, da razmislite o osebnem stečaju. Osebni stečaj je postopek,

Poškodbe, nezgodno zavarovanje in dnevna odškodnina
Nezgoda nikoli ne počiva. Tri četrtine vseh nezgod zgodi v prostem času, še vedno pa je v Sloveniji na splošno zelo malo ljudi nezgodno zavarovanih

Višina odškodnine
Je višina odškodnine odvisna le od obsega škode? Večje kot so poškodbe, višja bo odškodnina. Tako misli velika večina naših strank, ki se svoj primer

Kaj je AO plus zavarovanje in kako ga uveljavim?
Ao plus zavarovanje omogoča izplačilo odškodnine za telesne poškodbe povzročitelja prometne nesreče. AO+ zavarovanje (AOP, AO+) je prostovoljno zavarovanje za kritje škode vozniku, ki je