
Koristen nasvet: reklamacija izdelka
Velikokrat smo se, kot potrošniki, znašli v situaciji, ko kupljen izdelek ni bil takšen, kot je zagotavljal prodajalec oziroma je imel stvarno napako. Problem bi bil lahko rešljiv, sami pa smo založili ali izgubili račun za kupljen izdelek. Ni problema! Reklamacija izdelka za stvarno napako se lahko uveljavlja tudi brez računa, če potrošnik dokaže, kdaj in kje je izdelek kupil. Sami prodajalci bodo komplicirali in zahtevali predložitev računa za uveljavljanje stvarne napake, čemur pa ni tako, saj zakonodaja tega ne predvideva.
Dejstvo je, da kupec lahko v dveh letih od nakupa, blago s stvarno napako vrnejo prodajalcu. Za samo stvarno napako gre v primeru, ko sam izdelek, kupljeno blago nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali pa posebno rabo, za katero je bil kupljen ali če nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali pa posebno rabo, za katero je bil kupljen ali če nima lastnosti in odlik, ki so bile dogovorjene.
Zakon o varstvu potrošnikov, nikjer kot pogoj izrecno ne zahteva predložitve računa. Navkljub vsemu pa je dolžnost potrošnika, kupca, da dokaže, da je stvar kupil pri točno določenem prodajalcu in sam čas nakupa – datum nakupa. Slednje je pomembno, saj je odgovornost prodajalca za stvarne napake omejena na dve leti. Kot dokazilo lahko služi dvojnik potrdila o plačilu s kartico, bančni izpisek ipd. Zahtevke iz naslova stvarne napake potrošnik uveljavlja pri prodajalcu.
Načeloma mora tudi v primeru trgovskih verig napako uveljavljati točno v tisti trgovini, v kateri je izdelek kupil. Če ima trgovsko podjetje poslovalnice v različnih krajih, pa lahko samoiniciativno potrošnikom omogoči, da izdelke reklamirajo tudi v drugih poslovalnicah. Seveda je stvar vsakega posameznika ali bo uveljavljal stvarno napako ali garancijo, pomembno pa je, da je potrošnik pozoren na roke, ki mu to pravico omogočajo.
Več pravnih nasvetov >>>

Kako ravnati če ste utrpeli škodo zaradi poplave
Poplave so poleg potresov najhujše naravne ujme v Sloveniji. V zadnjih letih so vse bolj pogoste in lahko povzročijo veliko materialno škodo. Sami jih seveda

Ali ste vedeli, da lahko zahtevate regres za 5 let nazaj? Delite med prijatelji, ki tega ne vedo
V zadnjih 10 letih, od začetka globalne gospodarske krize, se je plačilna disciplina podjetij izrazito poslabšala. Mnogo delavcev posledično ostane brez regresa ali jim ga

Prometna nesreča Hrvaška: Kako ravnati v primeru prometne nesreče na hrvaškem?
Prometna nesreča Hrvaška: kaj sedaj? Hrvaška definitivno in prepričljivo ostaja prva in vodilna izbira za dopustovanje približno treh četrtin Slovencev, ki se odpravijo na daljše

Regres 2023: Vse kar morate vedet o regresu
Da ne pozabite: regres 2023 za letni dopust mora biti izplačan najkasneje do 1. 7. 2023. Po tem datumu je lahko izplačan le, če se

Kaj je osebni stečaj in kakšni so pogoji?
Ste se znašli v težkih finančnih razmerah, kjer se zdi, da ni izhoda? Morda je čas, da razmislite o osebnem stečaju. Osebni stečaj je postopek,

Porok, zakaj pa ne?
Biti porok je skorajda tako, kot bi sami najeli kredit le, da izposojeni denar uporabi nekdo drug. Po prebranem sklepam, da razumete zakaj vam biti porok absolutno