Ali je možna reklamacija izdelka brez računa? Deli koristno novico s prijatelji!

REKLAMACIJA IZDELKA poraVnava

Reklamacija izdelka: koristen nasvet

Ste izgubili račun za izdelek, ki ima stvarno napako, in se sprašujete, ali je reklamacija še vedno mogoča? Dobra novica je, da lahko tudi brez računa uveljavljate svoje pravice, če dokažete, kdaj in kje ste izdelek kupili.

Velikokrat smo se, kot potrošniki, znašli v situaciji, ko kupljen izdelek ni bil takšen, kot je zagotavljal prodajalec oziroma je imel stvarno napako. Problem bi bil lahko rešljiv, sami pa smo založili ali izgubili račun za kupljen izdelek. Ni problema! Reklamacija izdelka za stvarno napako se lahko uveljavlja tudi brez računa, če potrošnik dokaže, kdaj in kje je izdelek kupil. Sami prodajalci bodo komplicirali in zahtevali predložitev računa za uveljavljanje stvarne napake, čemur pa ni tako, saj zakonodaja tega ne predvideva.

Dejstvo je, da kupec lahko v dveh letih od nakupa, blago s stvarno napako vrnejo prodajalcu. Za samo stvarno napako gre v primeru, ko sam izdelek, kupljeno blago nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali pa posebno rabo, za katero je bil kupljen ali če nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali pa posebno rabo, za katero je bil kupljen ali če nima lastnosti in odlik, ki so bile dogovorjene.

Zakon o varstvu potrošnikov, 37. člen:
Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve. Napaka je stvarna:
1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Zakon o varstvu potrošnikov, nikjer kot pogoj izrecno ne zahteva predložitve računa. Navkljub vsemu pa je dolžnost potrošnika, kupca, da dokaže, da je stvar kupil pri točno določenem prodajalcu in sam čas nakupa – datum nakupa. Slednje je pomembno, saj je odgovornost prodajalca za stvarne napake omejena na dve leti. Kot dokazilo lahko služi dvojnik potrdila o plačilu s kartico, bančni izpisek ipd. Zahtevke iz naslova stvarne napake potrošnik uveljavlja pri prodajalcu.

Načeloma mora tudi v primeru trgovskih verig napako uveljavljati točno v tisti trgovini, v kateri je izdelek kupil. Če ima trgovsko podjetje poslovalnice v različnih krajih, pa lahko samoiniciativno potrošnikom omogoči, da izdelke reklamirajo tudi v drugih poslovalnicah.  Seveda je stvar vsakega posameznika ali bo uveljavljal stvarno napako ali garancijo, pomembno pa je, da je potrošnik pozoren na roke, ki mu to pravico omogočajo.

Če ste izgubili račun in imate težave pri uveljavljanju reklamacije izdelka, vam lahko pri podjetju poraVnava pomagamo poiskati rešitev. S pravnim znanjem in izkušnjami poskrbimo, da boste uveljavili svoje pravice, tudi če nimate klasičnega dokazila o nakupu. Pomagamo vam zbrati druga ustrezna dokazila, pripraviti zahtevek in vas vodimo skozi postopek reklamacije, da se izognete zapletom s trgovcem. Obrnite se na nas in skupaj bomo poskrbeli, da bo vaša pravica zaščitena!

Varni v objemu strokovnjakov

Certifikati Nagrade poraVnava
Certifikati Nagrade poraVnava 1
Certifikati Nagrade poraVnava 2

Preberite več pravnih nasvetov >>>

Ne odlašajte! Pošljite nam sporočilo ali nas pokličite na 080-13-14.

Izdamo posebno jamstvo na izplačilo

law-scale

Zaposleni izkušeni pravniki

24-hour

Na voljo smo vam 24 ur na dan

Hitra in kvalitetna storitev

Poravnava

Brezplačni nasvet! Vprašajte pravnike.

Brezplačna številka. Dosegljivi smo 24 ur 7 dni na teden.

Preberite naš blog o odškodninah z veliko pravnimi nasveti

Planinšec ali poraVnava?

Vsak, ki je kdaj že doživel poškodbo v prometni ali delovni nesreči, padel na javni ali zasebni površini, se je srečal s pojmom odškodnina. Gre

Več »

Višina odškodnine

Je višina odškodnine odvisna le od obsega škode? Večje kot so poškodbe, višja bo odškodnina. Tako misli velika večina naših strank, ki se svoj primer

Več »

Povratni klic svetovalca

Za več informacij in povratni klic našega svetovalca vas prosimo, da izpolnite kontaktni obrazec ter si izberete termin, ki vam najbolj ustreza. Naši svetovalci vas bodo kontaktirali …