Koristen nasvet: reklamacija izdelka
Velikokrat smo se, kot potrošniki, znašli v situaciji, ko kupljen izdelek ni bil takšen, kot je zagotavljal prodajalec oziroma je imel stvarno napako. Problem bi bil lahko rešljiv, sami pa smo založili ali izgubili račun za kupljen izdelek. Ni problema! Reklamacija izdelka za stvarno napako se lahko uveljavlja tudi brez računa, če potrošnik dokaže, kdaj in kje je izdelek kupil. Sami prodajalci bodo komplicirali in zahtevali predložitev računa za uveljavljanje stvarne napake, čemur pa ni tako, saj zakonodaja tega ne predvideva.
Dejstvo je, da kupec lahko v dveh letih od nakupa, blago s stvarno napako vrnejo prodajalcu. Za samo stvarno napako gre v primeru, ko sam izdelek, kupljeno blago nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali pa posebno rabo, za katero je bil kupljen ali če nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali pa posebno rabo, za katero je bil kupljen ali če nima lastnosti in odlik, ki so bile dogovorjene.
Zakon o varstvu potrošnikov, nikjer kot pogoj izrecno ne zahteva predložitve računa. Navkljub vsemu pa je dolžnost potrošnika, kupca, da dokaže, da je stvar kupil pri točno določenem prodajalcu in sam čas nakupa – datum nakupa. Slednje je pomembno, saj je odgovornost prodajalca za stvarne napake omejena na dve leti. Kot dokazilo lahko služi dvojnik potrdila o plačilu s kartico, bančni izpisek ipd. Zahtevke iz naslova stvarne napake potrošnik uveljavlja pri prodajalcu.
Načeloma mora tudi v primeru trgovskih verig napako uveljavljati točno v tisti trgovini, v kateri je izdelek kupil. Če ima trgovsko podjetje poslovalnice v različnih krajih, pa lahko samoiniciativno potrošnikom omogoči, da izdelke reklamirajo tudi v drugih poslovalnicah. Seveda je stvar vsakega posameznika ali bo uveljavljal stvarno napako ali garancijo, pomembno pa je, da je potrošnik pozoren na roke, ki mu to pravico omogočajo.