Afera Dieselgate je v osnovi pokazala izjemno sluzasto* slovensko politiko, ki je kot država ponovno dokazala, da ji je popolnoma vseeno za svoje državljane.
Leta 2015 so ameriške oblasti Volkswagnu očitale in ga tudi javno obtožile, da je na dizelske motorje namestil sporno programsko opremo za goljufanje na okoljskih testih. Še istega leta Volkswagen prizna, da je res goljufal in nastala je največja afera v avtomobilski industriji. Avtomobilski gigant je na 11 milijonov vozil namestil programsko opremo, ki je zaznala fazo testiranja in v istem trenutku znižala škodljive izpušne pline motorja. Po izbruhu afere je Volkswagen za odškodnine in kazni rezerviral kar 30 milijard evrov lastnih sredstev.
Da je Amerika država, ki skrbi za svoje potrošnike neprimerljivo bolje od Slovenije je očitno iz podatkov, da je Volkswagen ameriškim lastnikom in prodajalcem vozil že leta 2017 izplačal za okoli 5,5 milijarde dolarjev odškodnin.
Volkswagen je izplačal odškodnino tudi avstrijski policiji a se ne ve natančno kolikšen je ta znesek, po nekaterih izračunih pa naj bi bil okoli 2 milijona evrov.
Slovenija, kot je to že pravilo, pa svojega potrošnika ni zaščitila z ničemer, ampak ga je prepustila samoiniciativni odločitvi o tožbo proti velikemu avtomobilskemu gigantu. Že ta stavek je napisan tako, da kar daje namig, da je takšna tožba, zaradi visokih stroškov, odsvetovana. Vsaj dokler ne pride do sodne prakse, ki je lahko temelj za vse naslednje tožbe. Na koncu se je za skupinski nastop proti Volkswagnu odločila Zveza potrošnikov Slovenije, ki deluje kot samostojni in neodvisni zavod ter s projektom Prevwara združila preko 6000 odškodninskih zahtevkov.
V tem letu so nemška sodišča odločila v dveh pomembnih zadevah in sicer:
– Maja 2020 je nemško vrhovno sodišče odločilo, da bo moral avtomobilski velikan Volkswagen plačati odškodnino kupcem, ki so bili prizadeti v aferi dieselgate.
– Pred dnevi pa je isto sodišče odločilo, da potrošniki, ki so kupili vozilo po izbruhu afere, ne bodo mogli zahtevati odškodnine, saj je Volkswagen takoj po afere spremenil sporno prakso, kar pomeni, da kupci niso bili več zavedeni.
Namig državi kje bi lahko prejela kakšen milijon ali dva evrov: Volkswagen je s spornimi in napačnimi meritvami prevaral tudi državo, ki je zaradi nižjih meritev o izpustu CO2 plačal tudi manj Davka na motorna vozila. Vsak skrben lastnik bi zahteval plačilo razlike. Napisali smo vsak skrben lastnik, kar pa naša država očitno ni.
Ivan Gabrič, dir
poraVnava z velikim V
*sluzasti politik: nesposobnež, ki želi vsem samo ugajati, da ohrani svoj malo pomemben vpliv, položaj ali pa, kar je najpogosteje, svoj ego. Vseeno mu je za pravice ljudi, cilj je ugajati masi, ki ga bo izvolila.