V skladu s sodbo Sodišča EU smejo potrošniki prek spleta kupljene vzmetnice vrniti trgovcu tudi v primeru, da so že odstranili zaščitno folijo. Vzmetnico pa lahko trgovec očisti in jo vnovič proda, so danes v Luxembourgu razsodili najvišji sodniki Evropske unije.

Evropski sodniki so se na podlagi primera iz Nemčije soočili z vprašanjem prodaje vzmetnic prek spleta. Neki moški je kupil vzmetnico v spletni trgovini in jo kmalu zatem želel vrniti trgovcu, ki pa vzmetnice ni želel sprejeti, saj je kupec odstranil zaščitno folijo. Vložil je tožbo in zahteval vračilo kupnine ter stroškov poštnine v višini nekaj manj kot 1.200 evrov. Nemško zvezno sodišče je primer preusmerilo v Luxembourg.

Potrošniki imajo v skladu z veljavno zakonodajo pri spletnih nakupih praviloma pravico do 14-dnevnega roka za vračilo blaga, vendar to ne velja za izdelke, ki zaradi varovanja zdravja ali iz higienskih razlogov niso primerni za vračilo, po dobavi pa je že bila odstranjena embalaža. Sodniki so po poročanju nemške tiskovne agencije DPA zapisali, da je vzmetnico mogoče vrniti v trgovino tudi, če je bila že uporabljena. Navedli so, da tudi po neposrednem stiku s človeškim telesom je namreč predvidevati, da bo lahko podjetje vzmetnico s čiščenjem ali dezinfekcijo spet naredilo primerno za ponovno uporabo. Dodali so še, da iste vzmetnice uporabljajo tudi hotelski gosti in da obstaja tudi trg rabljenih vzmetnic. Najvišji evropski sodniki so v obrazložitvi zapisali, da mora imeti potrošnik pri spletnih nakupih možnost preizkusiti izdelek. Nemško sodišče mora zdaj v konkretnem primeru odločiti v skladu z odločbo Sodišča EU, enako zavezujoča pa je tudi za druga nacionalna sodišča, če bi obravnavala podoben problem.

Ocenite to stran