V poletnih mesecih ni odveč napotek, kako ravnati, ko na dopustu pride do težav s turističnim aranžmajem, saj le na točno določen način lahko pridobite odškodnino.
Zakon o varstvu potrošnikov v zvezi s turističnimi aranžmaji določa več podrobnosti, kako morajo ravnati ponudniki, da zadostijo varstvu potrošnika. Sprva gre izpostaviti, da v reklamnem in informativnem gradivu ne sme biti neresničnih ali zavajajočih podatkov o samem aranžmaju, kar je pomembno, ko zaradi neskladnosti z aranžmajem na mestu oddiha potrošnik uveljavlja svoje pravice. Že na kraju samem mora oseba v najkrajšem možnem času sporočiti izvajalcu storitev vsako napako, ki jo opazi. Če pomanjkljivosti niso odpravljene, lahko turist uveljavlja sorazmerno znižanje cene po končanem potovanju. Če obseg ali kakovost storitev bistveno odstopa od dogovorjenega, je upravičen celo do vračila vsega vplačanega zneska!
Ali oseba lahko odstopi od pogodbe o aranžmaju?
Odstop od pogodbe je možen v vsakem trenutku. Če odstopi pred začetkom potovanja v primernem roku, ima ponudnik le pravico do povračila administrativnih stroškov. Pri nepravočasnem odstopu ponudnik lahko zahteva določen odstotek dogovorjene cene. Če oseba odstopi od aranžmaja zaradi okoliščin, ki se jim ni mogla izogniti, ima ponudnik pravico le do povračila svojih stroškov. Če oseba želi odstopiti od aranžmaja, ko se je potovanje že začelo, in za to nima utemeljenega razloga, ima ponudnik pravico zaračunati celoten znesek.
Kaj če nastanitev ni taka, kot jo je oglaševala turistična agencija?
Večkrat se je že zgodilo, da je turist nastanjen v drug hotel ali apartma od dogovorjenega, kar ni sporno, če je bivanje zagotovljeno v istem kraju ter v objektu enake ali višje kategorije brez dodatnih doplačil. Do težav pride, ko je standard nastanitve nižji od dogovorjenega. Takrat mora turist obvestiti agencijo o težavi in če je le-ta ne odpravi, lahko turist zahteva znižanje cene po končanem potovanju.
Kaj pa zasebna nastanitev?
Največkrat turisti zasebne nastanitve poiščejo ob dopustovanju na Hrvaškem. Če smo previdni in poiščemo zasebne ponudnike po priporočilu znancev ali v skladu z ocenami na spletu, težko naletimo na težave. Se pa zgodi, da dejansko stanje ne ustreza oglaševanemu. Tudi v tem primeru, kadar gre za huda odstopanja, lahko zahtevamo vračilo vplačanega avansa in povračilo nastale škode. Prav tako velja v primeru, ko nam ponudnik zasebne nastanitve odpove rezervacijo v zadnjem trenutku.
Vabimo vas, da sledite naši FB strani poraVnava ter spremljate naše nove članke na poraVnava.si. Glede kakršnihkoli vprašanj nas lahko pokličete na 080-13-14 ali pišete na info@poravnava.si.
Alma Alič, univ. dipl. prav.