fbpx
svicarski-franki-tozba

Imate kredit v švicarskih frankih? Potem morate prebrati ta članek

Ena najbolj temačnih zgodb slovenskega bančništva oziroma opeharjenje, več kot 10.000 komitentov različnih bank, je zgodba o najetju stanovanjskih kreditov v švicarskih frankih. Zgodba se je pričela zapletati leta 2015, ko so potrošniki, ki so najeli stanovanjske kredite v švicarskih frankih, doživeli negativen finančni šok. Takrat je švicarska centralna banka opustila vzdrževanje menjalnega tečaja med evrom in švicarskim frankom, posledica pa je bil dramatičen padec vrednosti evra v razmerju do švicarskega franka, s tem pa povečanje finančnega bremena potrošnikov, ki so takšne kredite najeli. V Sloveniji je prizadetih okrog 16.000 družin, katerim so se mesečne obremenitve občutno povečale, pri nekaterih od njih pa je še neplačani dolg tako narastel, da so bili kljub večletnem plačevanju kredita banki spet dolžni toliko kot v trenutku sklenitve kredita.

Seveda komitenti bank, oziroma posojilojemalci, niso stali križem rok. Najprej je sledil šok, nato pa so se prizadeti posojilojemalci (katerih naj bi bilo okoli 16.000) združili v društvo Frank. Sledile so prve tožbe na pristojna sodišča. Navkljub začetnemu neuspehu na sodišču, se niso predali in pred dnevi sta bili s strani Višjega sodišča v Ljubljani izdani dve sodbi, ki sta bili zelo ugodni.

Višje sodišče v Ljubljani je tako ponovno ugotovilo, da banke do kreditojemalcev niso ravnale korektno, saj niso izpolnile svoje pojasnilne dolžnosti. Pojasnilna dolžnost je konkretna dolžnost banke, da na ustrezen način zagotovi nasprotni pogodbeni stranki (ki je v tem primeru tudi šibkejša stran) vse potrebne in konkretne ter relevantne informacije in okoliščine posla. Posredovane informacije morajo biti resnične in popolne, tako da se stranka nanje lahko upravičeno zanese.  Pojasnilna dolžnost je podana ne glede na (ne)izražen interes stranke, zato se banka ne more razbremeniti svoje obveznosti zgolj z ugovorom, da stranka ni vprašala ali na drug način izrazila interesa za pridobitev relevantnih informacij. Velja pa tudi nasprotni sklep, da je banka dolžna zagotoviti stranki (dodatna) pojasnila in nasvete, po katerih stranka izrecno povprašuje in spadajo v kontekst pogodbenega razmerja, ki je predmet medsebojnih pogajanj.

 

Očitno banke v zadevnih posojilih v švicarskih frankih niso spoštovale svoje obveze pojasnilne dolžnosti, čemur je pritrdilo tudi Višje sodišče v Ljubljani. V Združenju Frank so ponovno pozivali vse politične stranke, da pristopijo k reševanju te problematike skozi predlagan zakon. Predvsem gre za zagotovitev pravnega varstva vsem oškodovancem, saj si tožbo na sodišču lahko privošči le manjši del oškodovanih kreditojemalcev. Tožbe so drage, vedno več kreditojemalcev pa so ti krediti spravili v finančno kalvarijo.

 

Zgodbo bomo spremljali še naprej in vas o novih, upajmo uspešnih, tožbah kreditojemalcev obveščali še naprej.

 

Kontakt

Čas je bistvenega pomena, ko gre za odškodninske zahtevke iz naslova poškodb. Izpolnite spodnji obrazec in hitro vam bomo odgovorili.

Vsem strankam smo v okviru pravnega svetovanja preko telefona dosegljivi 24 ur na dan. Lahko nas pokličete na brezplačno telefonsko številko 080 13 14 . Lahko pa nam pošljete sporočilo preko kontaktnega obrazca in z veseljem vam bomo pomagali do visoke odškodnine.

Izdamo posebno jamstvo na izplačilo

Zaposleni izkušeni pravniki

Na voljo smo vam 24 ur na dan

Hitra in kvalitetna storitev

prometna nesreca

Brezplačni nasvet! Vprašajte pravnike.

Brezplačna številka. Dosegljivi smo 24 ur 7 dni na teden.

Preberite naš blog o odškodninah z veliko pravnimi nasveti

Povratni klic svetovalca

Za več informacij in povratni klic našega svetovalca vas prosimo, da izpolnite kontaktni obrazec ter si izberete termin, ki vam najbolj ustreza. Naši svetovalci vas bodo kontaktirali …