Ker je zagorelo ob železniški progi, po kateri je le malo pred izbruhom požara pripeljal vlak, gasilci ocenjujejo, da so požar zanetile iskre vlaka. Prebivalci ob železniški progi na Kraškem robu opozarjajo, da je ogenj ponekod prišel prav do roba vasi. Izrazili so kritiko nad Slovenskimi železnicami, ker še vedno niso zgradili protipožarnega zidu med progo in bližnjimi hišami, čeprav naj bi se takšni požari zgodili večkrat letno.
Slovenske železnice, kljub 30 let stari problematiki, pa ne želijo zgraditi protipožarnega zidu, s katerim bi železnico ločili od par metrov oddaljenih hiš. Glede na slišano bi morale škodo plačati Slovenske železnice, saj naj bi jih prebivalci obveščali o tem, da je potrebno postaviti zaščitni protipožarni zid s katerim bi preprečili možnost, da se požar zaneti oz. nenadzorovano razširi.
Na Slovenskih železnicah pravijo, da za območje ni bila razglašena nevarnost požarov (ker če bi bila, bi morali vlaki voziti počasneje), ter da redno odstranjujejo vegetacijo ob progi.
Problematika povračila škode, pa sega že v leto 1998, saj imajo gasilci težave pri povrnitvi stroškov za gašenje požarov ob železniški progi. Zavarovalnica Triglav se otepa plačila stroškov, na Slovenskih železnicah pa jih nočejo priznati, zato so bili primorani že večkrat vložiti tožbe na pristojno sodišče.
Po zadnjih izjavah prvega moža Slovenskih železnic, Dušana Mesa, pa naj bi povrnili škodo prebivalcem na pašnikih in kmetijskih pridelkih. Prav tako je potrdil, da je do požara prišlo zaradi okvare zavor na enem izmed vagonov, zaradi česar je prišlo do povečanega iskrenja.