Še več informacij lahko najdete na naše spletni strani odškodnina za prometno nesrečo.
Sodišče Evropske unije je septembra letos sprejelo odločitev, ki bistveno vpliva na odškodninske postopke pri uveljavljanju odškodnine za nematerialno škodo, pri poškodbah ob delu s traktorjem.
Naj pojasnim: avgusta 2007 se je Damijanu Vnuku iz Štajerske zgodilo prav to – nesreča pri delu s traktorjem. Gospod Vnuk je uveljavljal odškodnino od zavarovalnice, iz zavarovalne police za avtomobilsko odgovornost (AO), in bil tako kot vsi drugi v podobnih primerih, s strani zavarovalnice gladko zavrnjen (v omenjenem primeru je šlo za Zavarovalnico Triglav), saj do nezgode ni prišlo med »običajno« vožnjo v prometu. Toda g. Vnuk je bil vztrajen in je svojo pravico odšel iskat pred sodišče. Tudi tam je bil zavrnjen, tako na prvi kot na drugi stopnji. Vrhovno sodišče, ki je nato obravnavalo njegov primer v postopku revizije, pa je odločilo, da naslovi vprašanje na Sodišče EU, saj zadevno področje civilnih odgovornosti pri uporabi motornih vozil, ureja tudi pravo EU. Izkazalo se je, da je prišlo do nejasnosti glede tolmačenja 1. točke 1. člena ter 3. člena Direktive 72/166, v zvezi s tem, kaj je to motorno vozilo in pojmom nesreče, ki je bila povzročena z uporabo takšnega vozila.
Sodišče EU je sprejelo predhodno odločbo, v kateri pojasnjuje, da mora obvezno zavarovanje civilne odgovornosti pri uporabi vozil (AO) zajemati vse nesreče, ki so se zgodile pri uporabi vozila, skladno z njegovo običajno funkcijo. Običajna funkcija traktorja pa je seveda delo na kmetiji (vleka priključkov in kmetijskih strojev). Sodišče EU je torej v svojem odgovoru odločilo, da traktor ustreza v evropski direktivi uporabljenemu pojmu vozilo, in sicer ne glede na vrsto uporabe. Za traktor s prikolico ali drugim priključkom, bi bila tako odgovornost izključena le, če bi je bil izrecno oproščen. Slovenija pa od omenjene obveznosti ni izrecno oprostila nobene vrste vozil. Skratka vozilo je vozilo, ne glede na uporabo, oziroma funkcijo le-tega.
Evropsko pravo je torej pomagalo pri uveljavitvi odgovornosti za nesreče na vsa vozila, ne glede na vrsto, važno je le, da se je nezgoda pripetila med vožnjo pri opravljanju svoje običajne funkcije. Zdaj moramo še videti, kako se bodo na to v praksi odzvale zavarovalnice.
Pri poraVnavi TM bomo pozorno bdeli nad vsemi takšnimi primeri in vam nudili sleherno pomoč pri uveljavljanju vaše odškodnine.