fbpx

Kdo je varuh pacientovih pravic in kako vam lahko pomaga

Varuh pacientovih pravic – organ, ki bi ga praviloma lahko pogostoje uporabili a se nam zgodi moment, ko pozabimo na nepravilnosti ali pa se nanj niti ne spomnimo.

Vsi smo se že kdaj znašli v vlogi pacienta oz. bolnika, ki potrebuje zdravniško pomoč. Vendar ali smo tudi seznanjeni o pravicah, ki jih imamo pri iskanju zdravniške pomoči? Če ne poznamo naših pravic, ki jih imamo kot bolniki, tudi ne moremo vedeti kdaj so nam te pravice kršene. Zato se vse več bolnikov/oškodovancev odloči, da je varuh pacientovih pravic prava izbira. Pouči nas o naših pravicah, ki nam pripadajo na podlagi veljavne zakonodaje. In kakšne so te pravice, ki pripadajo vsakemu bolniku oz. osebi, ki poišče zdravniško pomoč?

DOLŽNOST POJASNILA (nekoč najpogostejša kršitev – varuh pacientovih pravic)

Pacienti so med zdravljenjem večkrat postavljeni v položaj, ko morajo podpisati npr., da se strinjajo z določenim operativnim ali kakšnim drugim posegom oziroma, da morajo odločiti kakšno obliko zdravljenja želijo.

Vendar, ker pacienti praviloma niso zdravniki, se ne zavedajo prednosti in slabosti različnih metod zdravljenja ali operativnega posega. Zato ima vsak zdravnik dolžnost pacienta seznaniti s predvidenimi diagnostičnimi postopki ter načini zdravljenja, in sicer na tak način, da bo to pacient lahko razumel.

Zdravnik mora torej pacientu, tudi če ga ta nič ne vpraša, pojasniti vse v zvezi z njegovo boleznijo, možnostmi zdravljenja in posledicami. Pojasnilo mora biti kratko, jedrnato, razumljivo in predvsem brez tujk. Prav tako mora zdravnik upoštevati bolnikovo zdravstveno in psihično stanje.

ZAMENJAVA ZDRAVNIKA IN DRUGO MNENJE

V kolikor pacient ni zadovoljen z zdravnikom (družinskim, psihiatrom, pediatrom, itd.) ga lahko kadarkoli zamenja. Pacient ima pravico do svobodne izbire ne le zdravnika, ampak tudi zdravstvenega zavoda. Vsak bolnik ima pravico do drugega zdravniškega mnenja, vendar mora vsako nadaljnje mnenje pacient plačati sam. Prav tako ima vsak bolnik pravico do vpogleda v svojo zdravstveno dokumentacijo. To pravico najpogosteje uporabljajo svojci umrlega bolnika, ki sumijo, da je pri zdravljenju pokojnika prišlo do zdravniške napake. Zdravnik lahko tak vpogled v zdravstveno dokumentacijo umrlega zavrne le, če je umrli to izrecno zahteval pred smrtjo

ZAVRNITEV ZDRAVLJENJA

Bolniki imajo pravico tudi do zavrnitve zdravstvene oskrbe. Le to lahko zavrnejo tudi vnaprej, npr. za primere, ko ne bodo pri zavesti. Tako lahko vsak bolnik na posebnem obrazcu označi katere zdravstvene oskrbe ne dovoljuje, taka odločitev pa je veljavna pet let. Ta obrazec morajo podpisati pacient, osebni zdravnik ter varuh pacientovih pravic. Nato ga je potrebno še overiti na upravni enoti ali pri notarju, originalen obrazec pa se nato osebno odnese na najbližjo območno enoto ZZZS.

PRIJAVA ZDRAVNIŠKE NAPAKE ALI MALOMARNEGA ZDRAVLJENJA

Vsak bolnik, ki meni, da so mu bile kršene njegove pravice se lahko pritoži na zdravstveni zavod, s tem pa lahko doseže obravnavo in odpravo napake opravičilo in izplačilo denarne odškodnine. Prav tako lahko pri varuhu prijavijo malomarno zdravljenje ali zdravniško napako, katero potem obravnava zdravniška zbornica. V primeru pozitivne rešitve oz. potrditve napake oz. malomarnosti, lahko bolnik zahteva tudi primerno odškodnino za povzročene posledice in nevšečnosti.

Vsi, ki bi radi izvedeli več o svojih pravicah, pomoč lahko najdete pri organu, ki se imenuj varuh pacientovih pravic. Nahajajo se v več krajih po Sloveniji, in sicer v Ljubljani, Celju, Kopru, Kranju, Mariboru, Murski soboti, Novi Gorici, Novem mestu ter Ravnah na Koroškem.

Tukaj lahko najdete seznam kdo je varuh pacientovih pravic.

V kolikor menite, da je pri vaši obravnavi v zdravstveni ustanovi prišlo do napake oz. nestrokovnega ravnanja in ne veste kako bi uveljavljali pravično odškodnino za utrpelo škodo nas lahko pokličete na brezplačno številko 080 13 14 ali pa nam pišete na elektronski naslov info@poravnava.si.

Strokovnjake za odškodnine lahko najdete tukaj!

Poravnava d.o.o. je tudi edino odškodninsko podjetje v Sloveniji, ki ima platinasto boniteto odličnosti za katero smo bili spremljani iz strani strani bonitetne hiše Bisnode 7 let. Zato nam lahko uprevičeno bolj zaupate.

Vaša odškodnina si zasluži strokovnjake podjetja Poravnava d.o.o.

VARUH PACIENTOVIH PRAVIC – Vaša odškodnina si zasluži strokovnjake podjetja Poravnava d.o.o.

Ne odlašajte! Pošljite nam sporočilo ali nas pokličite na 080-13-14.

Izdamo posebno jamstvo na izplačilo

Zaposleni izkušeni pravniki

Na voljo smo vam 24 ur na dan

Hitra in kvalitetna storitev

Poravnava

Brezplačni nasvet! Vprašajte pravnike.

Brezplačna številka. Dosegljivi smo 24 ur 7 dni na teden.

Preberite naš blog o odškodninah z veliko pravnimi nasveti

Poškodba pri delu in odškodnina

Poškodba pri delu je eden najpogostejših razlogov za odsotnost zaposlenega delavca. V večini primerov je za nastalo škodo odgovoren delodajelec, ki odgovornost pogosto prevzema nase

Več »

Povratni klic svetovalca

Za več informacij in povratni klic našega svetovalca vas prosimo, da izpolnite kontaktni obrazec ter si izberete termin, ki vam najbolj ustreza. Naši svetovalci vas bodo kontaktirali …