V zadnjih letih je mogoče zaslediti v medijih številne odmevne primere o zdravniških napakah. Vsak od nas se namreč enkrat sreča z vlogo bolnika v zdravstveni ustanovi. Takrat se prepustimo strokovno usposobljenim osebam, zdravnikom in ostalemu zdravstvenemu osebju, v upanju, da vedo kaj počnejo. Vendar nesreča nikoli ne počiva! Tudi zdravniki so samo ljudje, ki delajo napake. Zdravniške napake se dogajo vsak dan in so tretji najpogostejši vzrok za smrt pacientov.
Zdravniška napaka pomeni nenačrtovan, nepričakovan dogodek, ki bi lahko ali je povzročil škodo bolniku v smislu odstopanja od pričakovanega načina izvedbe nekega zdravstvenega ukrepa (izvedba napačnega ukrepa, opusitev ukrepa, izvedba ukrepa pri napačnem pacientu ali delu telesa, zamuda ali prehitevanje pri izvedbi ukrepa, ki ima za posledico nezaželen izid). Zdravniki in vsi zdravstveni delavci morajo zdravstveno dejavnost opravljati v skladu s profesionalnimi standardi in veljavno zdravstveno doktrino oziroma z drugimi strokovnimi medicinskimi in etičnimi kodeksi.
Pot dokazovanja zdravniških napak je dolgotrajna in trnova. Bolniki pravico oziroma zadoščenje iščejo vse pogosteje. Na to kaže tudi naraščajoče število pritožb na Zdravniško zbornico Slovenije. Med najpogostejši vzroki zdravniških napak so npr. zapleti pri zdravljenju, napake v diagnostičnem postopku, napake v zvezi s predpisovanjem zdravil, operacija na napačnem delu telesa, obravnava napačnega pacienta, izgubljeni kirurški predmeti v pacientih…
Vsi bolniki, katerim je tekom zdravljenja nastala škoda na zdravju ali vsaj možnost škode, ste upravičene do pravične denarne odškodnine. Odgovornost za škodo, ki vam jo z zdravniško napako stori zdravstveno osebje, nosi zdravstvena ustanova oz. zavarovalnica pri kateri ima zdravstena ustanova zavarovano civilno odgovornost.
Uveljavljanje odškodninskega zahtevka je v teh primerih izredno zahtevno. Zahtevek se vloži pri zavarovalnici, pri kateri ima zdravstvena ustanova zavarovano odgovornost, o njem pa poda mnenje tudi zdravstveni zavod. Za dokazovanje nastanka zdravniških napak mora vsak bolnik priložiti vso potrebno zdravsteno dokumentacijo, izjave in podobno. Zelo pomembno je tudi dejstvo, da morate v primeru, ko pride do nastanka škode na vašem zdravju, takoj obiskati ustreznega zdravnika in se z njim pogovorite o storjeni zdravniški napaki in pričeti s takojšnjim zdravljenjem, brez odlašanja!
V kolikor menite, da je pri vaši obravnavi v zdravstveni ustanovi prišlo do napake oz. nestrokovnega ravnanja in vam pripada odškodnina, ne veste pa kako bi uveljavljali pravično odškodnino za utrpelo škodo nas lahko pokličete na brezplačno številko 080 13 14 ali pa nam pišete na elektronski naslov info@poravnava-pna.si.