fbpx

Regresni zahtevek ZZZS

Zaradi velikega zanimanja in množice vprašanj s strani delodajalcev, smo se pri poraVnaviTM odločili, da se bomo podrobneje posvetili tematiki regresnih zahtevkov Zavoda za zdravstveno zavarovanje Republike Slovenije (ZZZS), ki vsepremnogokrat mončno udarijo po žepih delodajalcev na Slovenskem.

Najprej pobliže predstavimo dejstva v zvezi z regresnimi zahtevki ZZZS:

  • Kaj so regresni zahtevki ZZZS?

Regresni zahtevki ZZZS, so zahtevki za povrnitev stroškov zavoda, ki so nastali tekom zdravljenja poškodovanega zavarovanca (stroški zdravljenja in zdravstvenih storitev). Vlagajo se zoper osebe odgovorne za nastanek oziroma povzročitev škode (telesnih poškodb), v deležu sorazmernem stopnji odgovornosti.

  • Kdaj se vložijo?

Vložijo se kadar je Zavodu (ZZZS) povzočena t.i. škoda. Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ) določa, da je škoda Zavodu vsak strošek oziroma izdatek, ki ga ima ZZZS zaradi uveljavljanja pravic zavarovane osebe iz škodnega dogodka. Odškodnina iz regresnega zahtevka obsega vse stroške za zdravstvene in druge storitve ter dajatve, ki jih ZZZS izplačuje zavarovanim osebam, na podlagi pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja.

  • Komu se lahko vložijo in na kakšni pravni podlagi?

Vložijo se lahko vsaki pravni ali fizični osebi, za katero Zavod ugotovi, da je podana njena odškodninska odgovornost za nastanek škode (telesnih poškodb ali bolezni) zavarovancu, ki je zaradi posledic škodnega dogodka koristil zdravstvene storitve, krite s strani Zavoda. V praksi se najpogosteje vlagajo ravno delodajalcem in sicer na podlagi Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (87. člen). Seveda mora v vseh teh primerih biti podana tudi delodajalčeva odškodninska odgovornost, torej odgovornost za nastanek poškodb, saj v nasprotnem primeru Zavod regresnega zahteva nima pravice uveljaviti.

Je tudi pri vas oziroma vašemu podjetju prišlo do situacije, da pričakujete ali pa ste morebiti že prejeli regresni zahtevek Zavoda in ne veste kaj storiti in kako naprej?

V naši družbi vam zato nudimo pomoč, in sicer:

  • Svetovanje kaj storiti, da do takšnih zahtevkov ne bi prišlo
  • Svetovanje kaj storiti, ko ta zahtevek prejmete ali pa prejem pričakujete
  • Strokoven pregled in preučitev zahtevka, pomoč pri pripravi odgovora in svetovanje glede nadaljnjega postopka

Naj vam povemo, da ZZZS vsako prijavo delovne nezgode preuči in v kolikor ugotovi (morebiten) obstoj delodajalčeve odškodninske odgovornosti, le-temu pošlje t.i. regresni zahtevek, v katerem uveljavlja povrnitev stroškov zdravljenja, kar seveda pomeni, da lahko regresni zahtevek pričakujete z določenim časovnim zamikom, kar vam da čas na bolj ali manj temeljito pripravo na odgovor. Škoda iz regresnega zahtevka je seštevek stroškov zdravstvenih storitev, ki so bile krite s strani ZZZS. Torej gre za znesek, sestavljen iz manjših, ki temeljijo na posameznih računih, ki jih je Zavod prejel. To pomeni, da zastaralni rok regresnega zahtevka ni enoten in je vezan na vsak posamezen račun. V praksi se zato rado zgodi, da so posamezni zneski (postavke) iz zahtevka že zastarali, kar pomeni, da se lahko znesek, ki ga zahteva Zavod lahko zmanjša že s temeljitim pregledom zahtevka.

Tudi vzročna zveza med ravnanjem delodajalca in delovno nezgodo je včasih težko dokazljiva, zaradi česar se lahko tudi omeji ali pa v celoti odvrne delodajalčeva odškodninska odgovornost, kar spet lahko bistveno pripomore k zmanjšanju zneska za plačilo.

ZZZS pozna v postopkih uveljavljanja svojih regresnih zahtevkov tudi institut poravnave, torej institut medsebojnega popuščanja (zmanjšanje prvotnega zneska). Tudi sicer se v veliki večini primerov ti postopki končajo z izvensodno poravnavo in ne s sodno odločbo.

Za dodatne informacije o naših storitvah v zvezi z regresnimi zahtevki nas lahko pokličete na brezplačno telefonsko številko 080 13 14 ali pa nam pišete na elektronski naslov info@poravnava.si

080_13_14

Kontakt

Čas je bistvenega pomena, ko gre za odškodninske zahtevke iz naslova poškodb. Izpolnite spodnji obrazec in hitro vam bomo odgovorili.

Vsem strankam smo v okviru pravnega svetovanja preko telefona dosegljivi 24 ur na dan. Lahko nas pokličete na brezplačno telefonsko številko 080 13 14 . Lahko pa nam pošljete sporočilo preko kontaktnega obrazca in z veseljem vam bomo pomagali do visoke odškodnine.

Izdamo posebno jamstvo na izplačilo

Zaposleni izkušeni pravniki

Na voljo smo vam 24 ur na dan

Hitra in kvalitetna storitev

prometna nesreca

Brezplačni nasvet! Vprašajte pravnike.

Brezplačna številka. Dosegljivi smo 24 ur 7 dni na teden.

Preberite naš blog o odškodninah z veliko pravnimi nasveti

Povratni klic svetovalca

Za več informacij in povratni klic našega svetovalca vas prosimo, da izpolnite kontaktni obrazec ter si izberete termin, ki vam najbolj ustreza. Naši svetovalci vas bodo kontaktirali …