fbpx

Kdo je zastopnik pacientovih pravic in kako vam lahko pomaga

Vsi smo se že kdaj znašli v vlogi pacienta oz. bolnika, ki potrebuje zdravniško pomoč. Vendar ali smo tudi seznanjeni o pravicah, ki jih imamo pri iskanju zdravniške pomoči? Če ne poznamo naših pravic, ki jih imamo kot bolniki, tudi ne moremo vedeti kdaj so nam te pravice kršene. Zato se vse več bolnikov obrača na zastopnika pacientovih pravic, ki le te pouči o njihovih pravicah, ki jim pripadajo na podlagi veljavne zakonodaje. In kakšne so te pravice, ki pripadajo vsakemu bolniku oz. osebi, ki poišče zdravniško pomoč?

DOLŽNOST POJASNILA

Pacienti so med zdravljenjem večkrat postavljeni v položaj, ko morajo podpisati npr., da se strinjajo z določenim operativnim ali kakšnim drugim posegom oziroma, da morajo odločiti kakšno obliko zdravljenja želijo. Vendar, ker pacienti praviloma niso zdravniki, se ne zavedajo prednosti in slabosti različnih metod zdravljenja ali operativnega posega. Zato ima vsak zdravnik dolžnost pacienta seznaniti s predvidenimi diagnostičnimi postopki ter načini zdravljenja, in sicer na tak način, da bo to pacient lahko razumel. Zdravnik mora torej pacientu, tudi če ga ta nič ne vpraša, pojasniti vse v zvezi z njegovo boleznijo, možnostmi zdravljenja in posledicami. Pojasnilo mora biti kratko, jedrnato, razumljivo in predvsem brez tujk. Prav tako mora zdravnik upoštevati bolnikovo zdravstveno in psihično stanje.

ZAMENJAVA ZDRAVNIKA IN DRUGO MNENJE

V kolikor pacient ni zadovoljen z zdravnikom (družinskim, psihiatrom, pediatrom, itd.) ga lahko kadarkoli zamenja. Pacient ima pravico do svobodne izbire ne le zdravnika, ampak tudi zdravstvenega zavoda. Vsak bolnik ima pravico do drugega zdravniškega mnenja, vendar mora vsako nadaljnje mnenje pacient plačati sam. Prav tako ima vsak bolnik pravico do vpogleda v svojo zdravstveno dokumentacijo. To pravico najpogosteje uporabljajo svojci umrlega bolnika, ki sumijo, da je pri zdravljenju pokojnika prišlo do zdravniške napake. Zdravnik lahko tak vpogled v zdravstveno dokumentacijo umrlega zavrne le, če je umrli to izrecno zahteval pred smrtjo

ZAVRNITEV ZDRAVLJENJA

Bolniki imajo pravico tudi do zavrnitve zdravstvene oskrbe. Le to lahko zavrnejo tudi vnaprej, npr. za primere, ko ne bodo pri zavesti. Tako lahko vsak bolnik na posebnem obrazcu označi katere zdravstvene oskrbe ne dovoljuje, taka odločitev pa je veljavna pet let. Ta obrazec morajo podpisati pacient, osebni zdravnik ter zastopnik pacientovih pravic. Nato ga je potrebno še overiti na upravni enoti ali pri notarju, originalen obrazec pa se nato osebno odnese na najbližjo območno enoto ZZZS.

PRIJAVA ZDRAVNIŠKE NAPAKE ALI MALOMARNEGA ZDRAVLJENJA

Vsak bolnik, ki meni, da so mu bile kršene njegove pravice se lahko pritoži na zdravstveni zavod, s tem pa lahko doseže obravnavo in odpravo napake opravičilo in izplačilo denarne odškodnine. Prav tako lahko pri varuhu prijavijo malomarno zdravljenje ali zdravniško napako, katero potem obravnava zdravniška zbornica. V primeru pozitivne rešitve oz. potrditve napake oz. malomarnosti, lahko bolnik zahteva tudi primerno odškodnino za povzročene posledice in nevšečnosti.

Vsi, ki bi radi izvedeli več o svojih pravicah, lahko pomoč poiščete pri katerem od zastopnikov pacientovih pravic, ki se nahajajo v več krajih po Sloveniji, in sicer v Ljubljani, Celju, Kopru, Kranju, Mariboru, Murski soboti, Novi Gorici, Novem mestu ter Ravnah na Koroškem.

V kolikor menite, da je pri vaši obravnavi v zdravstveni ustanovi prišlo do napake oz. nestrokovnega ravnanja in ne veste kako bi uveljavljali pravično odškodnino za utrpelo škodo nas lahko pokličete na brezplačno številko 080 13 14 ali pa nam pišete na elektronski naslov info@poravnava-pna.si.

Ne odlašajte! Pošljite nam sporočilo ali nas pokličite na 080-13-14.

Izdamo posebno jamstvo na izplačilo

Zaposleni izkušeni pravniki

Na voljo smo vam 24 ur na dan

Hitra in kvalitetna storitev

Poravnava

Brezplačni nasvet! Vprašajte pravnike.

Brezplačna številka. Dosegljivi smo 24 ur 7 dni na teden.

Preberite naš blog o odškodninah z veliko pravnimi nasveti

Poravnava d.o.o. Celje

Poravnava Celje nudi Celjanom in vsem prebivalcem Savinjske kvalitetno pravno svetovanje že dolgih 16 let. Leta 2004 se ja Ljubjanski ulica v Celju prvič odprla

Več »

8 slabosti osebnega stečaja

Postopek osebnega stečaja ima za dolžnika praviloma prednosti a poleg teh so seveda prisotne tudi slabosti o katerih morate biti seznjanjeni. Večina jih je usmerjena

Več »

Poravnava Murska Sobota – kratka predstavitev naše pisarne

Poravnava d.o.o. je po sedmih letih nadzora iz strani analitičnega podjetja Bisnode, prejela platinasto boniteto odličnosti. Gre za najvišje možno priznanje poslovne odličnosti, ki jo podjetje Bisnode podeljuje na evropski ravni. Poravnava d.o.o. je tako edino podjetje v branži (med 842), ki se lahko pohvali s takšnim dosežkom.

Več »

7 pasti osebnega stečaja

Prezadolženi dolžnik z osebnim stečajem lahko veliko pridobi, z neustreznim postopanjem pa lahko marsikaj tudi stori narobe in posledično trpi neželene posledice. Glavni namen in

Več »

Povratni klic svetovalca

Za več informacij in povratni klic našega svetovalca vas prosimo, da izpolnite kontaktni obrazec ter si izberete termin, ki vam najbolj ustreza. Naši svetovalci vas bodo kontaktirali …