fbpx

Kdo je zastopnik pacientovih pravic in kako vam lahko pomaga

Vsi smo se že kdaj znašli v vlogi pacienta oz. bolnika, ki potrebuje zdravniško pomoč. Vendar ali smo tudi seznanjeni o pravicah, ki jih imamo pri iskanju zdravniške pomoči? Če ne poznamo naših pravic, ki jih imamo kot bolniki, tudi ne moremo vedeti kdaj so nam te pravice kršene. Zato se vse več bolnikov obrača na zastopnika pacientovih pravic, ki le te pouči o njihovih pravicah, ki jim pripadajo na podlagi veljavne zakonodaje. In kakšne so te pravice, ki pripadajo vsakemu bolniku oz. osebi, ki poišče zdravniško pomoč?

DOLŽNOST POJASNILA

Pacienti so med zdravljenjem večkrat postavljeni v položaj, ko morajo podpisati npr., da se strinjajo z določenim operativnim ali kakšnim drugim posegom oziroma, da morajo odločiti kakšno obliko zdravljenja želijo. Vendar, ker pacienti praviloma niso zdravniki, se ne zavedajo prednosti in slabosti različnih metod zdravljenja ali operativnega posega. Zato ima vsak zdravnik dolžnost pacienta seznaniti s predvidenimi diagnostičnimi postopki ter načini zdravljenja, in sicer na tak način, da bo to pacient lahko razumel. Zdravnik mora torej pacientu, tudi če ga ta nič ne vpraša, pojasniti vse v zvezi z njegovo boleznijo, možnostmi zdravljenja in posledicami. Pojasnilo mora biti kratko, jedrnato, razumljivo in predvsem brez tujk. Prav tako mora zdravnik upoštevati bolnikovo zdravstveno in psihično stanje.

ZAMENJAVA ZDRAVNIKA IN DRUGO MNENJE

V kolikor pacient ni zadovoljen z zdravnikom (družinskim, psihiatrom, pediatrom, itd.) ga lahko kadarkoli zamenja. Pacient ima pravico do svobodne izbire ne le zdravnika, ampak tudi zdravstvenega zavoda. Vsak bolnik ima pravico do drugega zdravniškega mnenja, vendar mora vsako nadaljnje mnenje pacient plačati sam. Prav tako ima vsak bolnik pravico do vpogleda v svojo zdravstveno dokumentacijo. To pravico najpogosteje uporabljajo svojci umrlega bolnika, ki sumijo, da je pri zdravljenju pokojnika prišlo do zdravniške napake. Zdravnik lahko tak vpogled v zdravstveno dokumentacijo umrlega zavrne le, če je umrli to izrecno zahteval pred smrtjo

ZAVRNITEV ZDRAVLJENJA

Bolniki imajo pravico tudi do zavrnitve zdravstvene oskrbe. Le to lahko zavrnejo tudi vnaprej, npr. za primere, ko ne bodo pri zavesti. Tako lahko vsak bolnik na posebnem obrazcu označi katere zdravstvene oskrbe ne dovoljuje, taka odločitev pa je veljavna pet let. Ta obrazec morajo podpisati pacient, osebni zdravnik ter zastopnik pacientovih pravic. Nato ga je potrebno še overiti na upravni enoti ali pri notarju, originalen obrazec pa se nato osebno odnese na najbližjo območno enoto ZZZS.

PRIJAVA ZDRAVNIŠKE NAPAKE ALI MALOMARNEGA ZDRAVLJENJA

Vsak bolnik, ki meni, da so mu bile kršene njegove pravice se lahko pritoži na zdravstveni zavod, s tem pa lahko doseže obravnavo in odpravo napake opravičilo in izplačilo denarne odškodnine. Prav tako lahko pri varuhu prijavijo malomarno zdravljenje ali zdravniško napako, katero potem obravnava zdravniška zbornica. V primeru pozitivne rešitve oz. potrditve napake oz. malomarnosti, lahko bolnik zahteva tudi primerno odškodnino za povzročene posledice in nevšečnosti.

Vsi, ki bi radi izvedeli več o svojih pravicah, lahko pomoč poiščete pri katerem od zastopnikov pacientovih pravic, ki se nahajajo v več krajih po Sloveniji, in sicer v Ljubljani, Celju, Kopru, Kranju, Mariboru, Murski soboti, Novi Gorici, Novem mestu ter Ravnah na Koroškem.

V kolikor menite, da je pri vaši obravnavi v zdravstveni ustanovi prišlo do napake oz. nestrokovnega ravnanja in ne veste kako bi uveljavljali pravično odškodnino za utrpelo škodo nas lahko pokličete na brezplačno številko 080 13 14 ali pa nam pišete na elektronski naslov info@poravnava-pna.si.

Kontakt

Čas je bistvenega pomena, ko gre za odškodninske zahtevke iz naslova poškodb. Izpolnite spodnji obrazec in hitro vam bomo odgovorili.

Vsem strankam smo v okviru pravnega svetovanja preko telefona dosegljivi 24 ur na dan. Lahko nas pokličete na brezplačno telefonsko številko 080 13 14 . Lahko pa nam pošljete sporočilo preko kontaktnega obrazca in z veseljem vam bomo pomagali do visoke odškodnine.

Izdamo posebno jamstvo na izplačilo

Zaposleni izkušeni pravniki

Na voljo smo vam 24 ur na dan

Hitra in kvalitetna storitev

prometna nesreca

Brezplačni nasvet! Vprašajte pravnike.

Brezplačna številka. Dosegljivi smo 24 ur 7 dni na teden.

Preberite naš blog o odškodninah z veliko pravnimi nasveti

Povratni klic svetovalca

Za več informacij in povratni klic našega svetovalca vas prosimo, da izpolnite kontaktni obrazec ter si izberete termin, ki vam najbolj ustreza. Naši svetovalci vas bodo kontaktirali …