19-letni britanski študent je postregel s tehnološko (in pravno) senzacijo: združitev sodobne informacijske in računalniške tehnologije s pravnimi storitvami.
Joshua Browder je lani predstavil svetu t.i. robota pravnika oziroma »chat bota« s katerim je pomagal že več kot 250 000 prekrškarjem oziroma kršiteljem predpisov o parkiranju v mestih London in New York.
Browderjev program, ki se v izvirniku imenuje »DoNotPay Bot«, deluje kot klepetalnik, pri katerem uporabniki odgovarjajo na zastavljena vprašanja v zvezi z okoliščinami domnevno nepravilnega parkiranja in po prejetih vseh odgovorih uporabnika, program sam sestavi pritožbo, katero se lahko potem vloži na pristojno redarsko službo mesta.
Nadarjeni študent je svojega robota pravnika razvijal več mesecev kot ljubiteljski projekt, pri čemer je izkoristil zelo nepregledna in nejasna pravila parkiranja obeh velemest, kakor tudi pogoste napake redarskih služb (npr. neustrezna signalizacija, nepriložitev fotografije napačno parkiranega vozila plačilnemu nalogu, ipd.) in prekrškarjem dal na voljo zelo uporaben instrument za pomoč in pripravo pritožb, pri čemer je uspešnost pritožb robota pravnika kar okoli 60 odstotna (samo v Londonu je domnevnim prekrškarjem skupno prihranil za okoli 3 milijone funtov). Browder pa že razmišlja o širitvi področij delovanja svojega elektronskega pravnika za pomoč brezdomcem, okuženim z virusom HIV ter beguncem pri usmerjanju skozi mnogokrat zapletene in nejasne pravne predpise.
Kot je videti, tudi pravo vse odločneje vstopa v svet sodobne informacijske tehnologije.